Δευτέρα 23 Μαρτίου 2015

Δελτίο τύπου Συλλόγων ΠΕ & ΕΛΜΕ Αττικής



Δελτίο τύπου
 για την παράσταση διαμαρτυρίας 
στο Υπουργείο Παιδείας την Τρίτη, 17 Μάρτη

Οι Σύλλογοι Εκπ/κών Π.Ε.  Α΄ Αθηνών,  Αθηνά, Αιγάλεω, Αμαρουσίου, Άνω Λιοσίων – Ζεφυρίου – Φυλής, Αριστοτέλης,  «Δ. Γληνός», Καλλιθέας, Κερατσινίου – Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης», Κορυδαλλού – Αγ. Βαρβάρας, Κ. Σωτηρίου,  Παρθενώνας,  Πειραιά «η Πρόοδος», Περικλής, Νέας Σμύρνης, Σαλαμίνας, Χαϊδαρίου και οι ΕΛΜΕ  Άνω Λιοσίων – Ζεφυρίου – Φυλής, Ε΄ Αθήνας και Α΄ Δυτικής Αθήνας πραγματοποίησαν την Τρίτη 17 Μαρτίου, παράσταση διαμαρτυρίας στο ΥΠΟΠΑΙΘ.

Συναντήθηκαν με τον αναπληρωτή Γενικό Γραμματέα του ΥΠΟΠΑΙΘ κ. Πιλάλη και τον σύμβουλο του Αναπληρωτή Υπουργού κ. Σκλάβο, οι οποίοι δήλωσαν από την αρχή ότι είναι εξουσιοδοτημένοι από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για τις απαντήσεις που θα δώσουν. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, στην οποία παραβρέθηκαν και δυο μέλη του ΔΣ της ΔΟΕ, οι εκπρόσωποι των Συλλόγων ΠΕ & ΕΛΜΕ, έθεσαν αναλυτικά τα αιτήματα τους για τα οξυμένα προβλήματα των σχολείων των περιοχών τους  και για τα καυτά προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης η οποία έχει υποστεί τις καταστροφικές επιπτώσεις των μνημονιακών, αντιεκπαιδευτικών πολιτικών.

Συγκεκριμένα:

Α. Για τα κενά, τους διορισμούς και τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα
Οι Σύλλογοι ΠΕ & ΕΛΜΕ, έθεσαν το αίτημα της άμεσης κάλυψης των κενών στα σχολεία, με την πρόσληψη αναπληρωτών που θα έχουν πλήρη εργασιακά δικαιώματα με προσλήψεις από τον ΓΚΠροϋπολογισμό. Κατέθεσαν συγκεκριμένα στοιχεία από όλες τις περιοχές της Αττικής για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση (π.χ. Α΄ Αθήνας: 259 κενά, Β΄ Αθήνας 202, Γ’ Αθήνας 26, Ανατ. Αττική 91) Πολλά από τα κενά αφορούν τα ολοήμερα τμήματα που ακόμη δεν λειτουργούν, αφού για να καλυφθούν τα κενά σε τάξεις υπήρξε μαζική μετακίνηση των εκπαιδευτικών από τα τμήματα των ολοήμερων σε τάξεις, ενώ ένα άλλο μεγάλο μέρος των κενών αφορά τα αιτήματα για παράλληλη στήριξη.

Κατέθεσαν επίσης το αίτημα για μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν οι τεράστιες πλέον ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό και να μην εμφανιστούν και τη νέα χρονιά τα φαινόμενα υπολειτουργίας των σχολικών μονάδων. Ανέφεραν ότι μόνο στην πρωτοβάθμια, τα τελευταία χρόνια, συνταξιοδοτήθηκαν 9000 εκπαιδευτικοί και προσελήφθησαν μόλις 278 και στη δευτεροβάθμια συνταξιοδοτήθηκαν πάνω από 20000 με αποτέλεσμα να σημειώνονται φαινόμενα κατάρρευσης και απαίτησαν οι διορισμοί να καλύπτουν τουλάχιστον τη σχέση 1:1 με τις συνταξιοδοτήσεις των τελευταίων πέντε χρόνων. Οι εκπρόσωποι του υπουργείου από την πλευρά τους, δεν δεσμεύτηκαν για την άμεση κάλυψη των φετινών κενών θέτοντας ως όριο τη δημοσιονομική πολιτική. Ανέφεραν επίσης, ότι τη νέα χρονιά τα πράγματα θα είναι ακόμα δυσκολότερα μια και το ΕΣΠΑ μειώθηκε κατά 40% και η κυβέρνηση αναζητά τρόπους αναπλήρωσης αυτής της μείωσης. Τα σωματεία δήλωσαν ότι πάγιο αίτημά τους είναι να καλυφτούν οι αναγκες σε εκπαιδευτικούς από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι από τα ΕΣΠΑ μέσω των οποίων προωθούνται διάφορες κατηγορίες αναπληρωτών. Η απάντηση ήταν αρνητική. Για τους μόνιμους διορισμούς δήλωσαν ότι δε θα υπάρξει καμία αύξηση στον αριθμό των 15000
διορισμών στο δημόσιο που είχε καταγράψει στον προϋπολογισμό η προηγούμενη κυβέρνηση. Όμως στον αριθμό αυτό συμπεριλαμβάνονται και όσοι επανέλθουν από τους διαθέσιμους και τους απολυμένους. Τα σωματεία εξέφρασαν την αντίθεση τους σ’ αυτό. Θα έπρεπε να αναμορφωθεί δραστικά ο προϋπολογισμός στην κατεύθυνση της ικανοποίησης των λαϊκών αναγκών. Ειδικά για την εκπαίδευση, χωρίς να μιλήσουν με συγκεκριμένους αριθμούς, δήλωσαν ότι το υπουργείο θα προχωρήσει σε σημαντικό αριθμό διορισμών, αρκετών χιλιάδων και θα αφορά όλες τις ειδικότητες και την Ειδική Αγωγή σε συνάρτηση με τις εκεί μεγάλες εκπαιδευτικές ανάγκες. Στην επιμονή των σωματείων για συγκεκριμένες δεσμεύσεις στον αριθμό των διορισμών και στο χρονοδιάγραμμα των ανακοινώσεων, δεν δεσμεύτηκαν συγκεκριμένα στο πότε και στο πόσοι και δήλωσαν ότι θα γίνουν διαβουλεύσεις ανάμεσα στα υπουργεία για να γίνει η κατανομή.

Στα ζητήματα για τις απαράδεκτες εργασιακές σχέσεις των αναπληρωτών ΕΣΠΑ, οι εκπρόσωποι του Υπουργείου απάντησαν ότι η κυβέρνηση προσανατολίζεται στη θεσμοθετημένη εναρμόνιση του εργασιακού καθεστώτος των αναπληρωτών με εκείνο των μόνιμων. Στο αίτημα των εκπαιδευτικών να γίνουν οι διορισμοί με βάση την προϋπηρεσία και το έτος λήψης πτυχίου, οι εκπρόσωποι του Υπουργείου απάντησαν ότι οι διορισμοί θα γίνουν με βάση την επιτυχία στον ΑΣΕΠ του 2008 και την προϋπηρεσία και ότι δεν θα πραγματοποιηθεί άλλος διαγωνισμός ΑΣΕΠ το επόμενο διάστημα. Ενημέρωσαν ότι στο επόμενο διάστημα θα υπάρξει διαβούλευση με τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ για το θέμα του τρόπου διορισμών στη βάση της ενιαίας λίστας διορισμών. Δήλωσαν επίσης, ότι προσανατολίζονται στη μετατροπή της ποινής σε περίπτωση άρνησης διορισμού σε ένα από δύο χρόνια που είναι σήμερα. Τα σωματεία ανέπτυξαν με επιμονή την ανάγκη να αφαιρεθεί εντελώς η ποινή ειδικά για τους αναπληρωτές οι οποίοι βιώνουν εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες πρόσληψης και εργασίας.

Η δήλωσή του Υπουργείου ότι αδυνατούν να καλύψουν τα υπάρχοντα κενά για τη φετινή χρονιά προκάλεσε την αντίθεση των Συλλόγων ΠΕ & ΕΛΜΕ που καταδίκασαν τις τακτικές που ζήσαμε στο παρελθόν με τις εγκυκλίους για τις υποχρεωτικές ή «εθελοντικές» μετακινήσεις εκπαιδευτικών και τις μετακινήσεις από το ολοήμερο. Τόνισαν ιδιαίτερα το ατόπημα της αποστολής της πρόσφατης εγκυκλίου για την αναπλήρωση και το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών, απαίτησαν να καταργηθούν όλοι οι νόμοι και οι εγκύκλιοι (π.χ. υποχρεωτικές μετακινήσεις εκτός ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ) που καταπατούν εργασιακά δικαιώματα και ζήτησαν να ενημερωθούν για τις προθέσεις του Υπουργείου στο ζήτημα της αναπλήρωσης. Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου δεσμεύτηκαν ότι θα υπάρξει ανάκληση της πρόσφατης εγκυκλίου για το εργασιακό ωράριο μέσα στην επόμενη εβδομάδα αλλά παρ’ ότι καταδίκασαν όλες τις προηγούμενες αυταρχικές μεθόδους δεν απάντησαν στον τρόπο αναπλήρωσης για τα υπάρχοντα κενά που δεν θα καλυφθούν ενώ έθεταν το δημοσιονομικό κόστος ως κριτήριο για κάθε ζήτημα. Τέλος,  τα σωματεία ανέφεραν ότι, πέρα από το πάγιο αίτημα για μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, στις περιοχές δράσης τους και ιδιαίτερα στην Ανατολική και Δυτική Αττική, αλλά και σε περιοχές της Δ΄ Αθήνας όπως η Νέα Σμύρνη παρουσιάζεται μεγάλος αριθμός τμημάτων όπου υλοποιείται η αντιεκπαιδευτική ρύθμιση του 10% επί του μέγιστου ορίου ανά τμήμα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν δεκάδες τμήματα με 27 και 28 μαθητές. Στο αίτημα άμεσης κατάργησης της υπουργικής απόφασης Αρβανιτόπουλου, οι εκπρόσωποι απάντησαν ότι έχουν ζητήσει την πανελλαδική καταγραφή των πληθωρικών τμημάτων θέτοντας πάλι το δημοσιονομικό όριο.

Β. Για την φτωχοποίηση των μαθητών
Οι Σύλλογοι ΠΕ & ΕΛΜΕ έθεσαν το ζήτημα της φτωχοποίησης των μαθητών ως συνέπεια της καπιταλιστικής κρίσης και των πολιτικών λιτότητας, ανεργίας και εξαθλίωσης. Ανέφεραν ότι, ιδιαίτερα στο Δήμο Αθηναίων, το φαινόμενο είναι πλέον μετρήσιμο σε ένα βαθμό, καθώς, την προηγούμενη σχολική χρονιά που λειτουργούσε ακόμη το πρόγραμμα σίτισης των μαθητών, 1400 μαθητές του Δήμου, μετά από σχετικά αιτήματα των Συλλόγων Διδασκόντων, σιτίζονταν από το Δημοτικό Βρεφοκομείο. Υπενθύμισαν ότι από τις προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες το εκπαιδευτικό κίνημα εισέπραξε μόνο κατανόηση ενώ διεκδικεί κρατικό πρόγραμμα σίτισης και ιατρικής περίθαλψης σε όλα τα σχολεία. Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου απάντησαν ότι αναμένεται νομοσχέδιο από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης όπου θα προβλέπεται σημαντική στήριξη μεγάλου τμήματος μαθητών που έχουν οικονομική ανάγκη και παράλληλα μέριμνα για το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού, ενώ δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή κάποια σκέψη για την «αυτόνομη» ιατρική περίθαλψή τους.

Γ. Επαναπρόσληψη διαθέσιμων - μετατάξεις
Οι Σύλλογοι ΠΕ & ΕΛΜΕ στο ζήτημα της συνολικής επαναπρόσληψης των διαθέσιμων συναδέλφων της δευτεροβάθμιας τόνισαν ότι το αίτημα της άμεσης επαναπρόσληψής τους είναι στην αιχμή των εκπαιδευτικών αγώνων. Επιπλέον, ζήτησαν να μην συνυπολογιστεί η επαναπρόσληψή τους στα πλαίσια των 15.000 προσλήψεων συνολικά για το δημόσιο, να τους επιστραφούν αναδρομικά τα χρήματα που κρατήθηκαν από το μισθό τους (το σύνολο των μισθών σε όσους έχει διακοπεί εντελώς η μισθοδοσία), να προσμετρηθεί ως συντάξιμος ο χρόνος της διαθεσιμότητας και να επανιδρυθούν όλες οι ειδικότητες που καταργήθηκαν. Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου, δεσμεύτηκαν για άμεση νομοθετική ρύθμιση που θα προβλέπει την επαναπρόσληψη όλων των διαθέσιμων με την επαναφορά ειδικοτήτων και την ένταξή τους στις προηγούμενες θέσεις τους ή σε άλλες αν το επιθυμούν, ωστόσο δεν απάντησαν στα υπόλοιπα. Τέλος, επισημάνθηκε από τα σωματεία ότι πρέπει να δημιουργηθούν νέες ειδικότητες στα ΕΠΑΛ από τις ειδικότητες των ΕΠΑΣ που καταργήθηκαν και το Υπουργείο οφείλει να επαναφέρει άμεσα τους συναδέλφους ώστε να γίνει γνωστή η επαναφορά όλων των ειδικοτήτων και να μπορέσουν να εγγραφούν μαθητές και σε αυτές. Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου συμφώνησαν με αυτό και δήλωσαν ότι θα μεριμνήσουν σχετικά.
Για το θέμα των μετατάξεων, οι Σύλλογοι ΠΕ & ΕΛΜΕ έθεσαν το αίτημα να συσταθεί οργανική θέση για κάθε έργο ενώ οι εκπρόσωποι του Υπουργείου από την πλευρά τους επεσήμαναν ότι θα υπάρξει διαβούλευση για το ζήτημα με τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ.

Δ. Πειθαρχικά
Τέθηκε το ζήτημα της έντασης των πειθαρχικών όλη την προηγούμενη περίοδο μέχρι και σήμερα (π.χ. στην Α΄ Αθήνας, είναι σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή 13 πειθαρχικά) και της άμεσης ανάκλησής τους. Επίσης, επισημάνθηκε ότι ακόμη σημειώνεται σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ιδιαίτερη ένταση του αυταρχισμού και του διοικητισμού. Τέλος, διατυπώθηκαν παρατηρήσεις για το νομοσχέδιο που αφορά το πειθαρχικό, όπως ότι πρέπει να γίνει διακοπή των ποινών, που είχαν επιβληθεί το προηγούμενο διάστημα με κατηγορίες που καταργούνται, και να γίνει η πλήρης αποκατάσταση των συναδέλφων που ταλαιπωρήθηκαν ενώ παραμένει και πάλι η ασαφής και επικίνδυνη κατηγορία για αναξιοπρεπή συμπεριφορά εντός και εκτός υπηρεσίας όπως και για παραβίαση της υποχρέωσης εχεμύθειας που οδηγεί σε οριστική παύση και αυτά έχουν χρησιμοποιηθεί από στελέχη εκπαίδευσης για τον εκφοβισμό συναδέλφων.
Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου αναγνώρισαν ότι υπάρχει ένταση των πειθαρχικών διώξεων ακόμα και μετά τις πρόσφατες εκλογές και ενημέρωσαν ότι έχει δοθεί η κατεύθυνση να σταματήσουν όλες οι διαδικασίες.

Ε. Αξιολόγηση, ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη, μισθοί, πολυνομοσχέδιο για την παιδεία
Οι Σύλλογοι ΠΕ & ΕΛΜΕ υπενθύμισαν ότι όλο το προηγούμενο διάστημα, αναπτύχθηκε ένα εκπαιδευτικό κίνημα ιστορικής σημασίας που κατάφερε να μπλοκάρει την προώθηση της αξιολόγησης. Αιτήματα αιχμής παραμένουν η συνολική κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης, η απόρριψη κάθε επαναφοράς της με τυχόν άλλη ονομασία και τέλος, το αίτημα για δημοκρατικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων, με πρωταγωνιστικό το ρόλο του Συλλόγου Διδασκόντων. Σε αυτό το πλαίσιο επισημάνθηκε ότι η πλατφόρμα της αυτοαξιολόγησης παρ΄ ότι δεν δέχεται εισαγωγή στοιχείων είναι ακόμα αναρτημένη στο διαδίκτυο και ένα μεγάλο μέρος του νομοθετικού πλαισίου παραμένει ενεργό, όπως για παράδειγμα η υπουργική απόφαση 30972/Γ1/5 -3 - 2013«Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας». Επίσης, ο ρόλος και οι αρμοδιότητες των στελεχών εκπαίδευσης όπως ορίζεται από το καθηκοντολόγιο περιλαμβάνει, ανάμεσα σε άλλα, το καθήκον της αξιολόγησης των υφισταμένων τους. Τελευταίο και πολύ σημαντικό, οι Σύλλογοι ΠΕ & ΕΛΜΕ μετέφεραν το καθολικό αίτημα που κυριαρχεί στα σχολεία των περιοχών τους για ξεπάγωμα των βαθμολογικών προαγωγών και επαναφορά της ακώλυτης βαθμολογικής και μισθολογικής εξέλιξης. Διεκδίκησαν αποκατάσταση των τεράστιων οικονομικών απωλειών των εκπαιδευτικών και αυξήσεις στους μισθούς τους. Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου δεσμεύτηκαν για την άμεση κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου και των διατάξεων που αφορούν την αξιολόγηση όχι όμως των νομοθετημάτων στο σύνολό Για την ακώλυτη βαθμολογική/μισθολογική εξέλιξη, παρέπεμψαν στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, επικαλούμενοι και πάλι τα ασφυκτικά οικονομικά πλαίσια, ενώ ανέφεραν ότι οι αρμοδιότητες των στελεχών εκπαίδευσης και το ζήτημα του εκδημοκρατισμού του σχολείου θα τεθούν σε πολυνομοσχέδιο που θα έρθει σε άλλη χρονική στιγμή, μετά από διαβούλευση με τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ. Στην ερώτηση αν η κατάργηση των νομοθετημάτων που αφορούν την αξιολόγηση περιλαμβάνουν και την κατάργηση της ΑΔΙΠΠΔΕ, απάντησαν ότι θα καταργήσουν όσες διατάξεις από το νόμο σχετίζονται με τη λειτουργία της ως αξιολόγηση. Οι Σύλλογοι ΠΕ & ΕΛΜΕ επισήμαναν ότι η ΑΔΙΠΠΔΕ πρέπει να καταργηθεί στο σύνολό της καθώς αποτελεί την εξωτερική αξιολόγηση στο πλαίσιο της συνολικής αξιολόγησης. Η απάντηση ήταν ότι θα το εξετάσουν.

Επίσης, οι εκπρόσωποι ενημέρωσαν ότι δεν θα παραταθεί η θητεία των στελεχών σε κανένα επίπεδο και ότι το Υπουργείο προτίθεται να προχωρήσει σε πιλοτική εφαρμογή για ένα χρόνο, της επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων από το Σύλλογο Διδασκόντων καθώς και σε μεταβατικές ρυθμίσεις για επιλογή διευθυντών εκπαίδευσης και σχολικών συμβούλων. Τα ζητήματα αυτά, θα ενταχθούν στο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία που θα φέρουν προς ψήφιση στη Βουλή το επόμενο 15νθήμερο. Σύμφωνα πάντα με τους εκπρόσωπους του Υπουργείου, στο πολυνομοσχέδιο αυτ,ό που θα αφορά συνολικά την παιδεία, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό, θα περιλαμβάνονται: το εξεταστικό του Λυκείου, η αποδέσμευση των εξετάσεων στην Α΄ και Β΄ Λυκείου από την εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ, η κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων, η βάση του 9,5 για την προαγωγή των μαθητών, η επαναφορά των διαθέσιμων και η επαναφορά των ειδικοτήτων τους, η πιλοτική επιλογή διευθυντών από το Σύλλογο Διδασκόντων, η κατάργηση του ΠΔ 152 και άλλων διατάξεων για την αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση, το ζήτημα των πειραματικών σχολείων, η αναγνώριση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών από το 2010. Στο ίδιο πολυνομοσχέδιο δήλωσαν ότι υπάρχει η πρόθεση να ενταχθεί ο περιορισμός σε ένα χρόνο της τιμωρητικής διάταξης για τους αναπληρωτές που δεν δέχονται την τοποθέτησή τους και η εναρμόνιση της άδειας εγκυμοσύνης των αναπληρωτριών εκπαιδευτικών με τις μόνιμες.


ΣΤ. Συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων
Οι Σύλλογοι ΠΕ & ΕΛΜΕ ανέφεραν ότι οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων έγιναν για να εξυπηρετηθεί η πολιτική περικοπών στην εκπαίδευση και πρέπει να ανακληθούν. Ιδιαίτερα τονίστηκε από Συλλόγους ΠΕ το γεγονός ότι πέρσι, υπήρξε αναστολή μόνο για ένα χρόνο συγχωνεύσεων κάποιων συγκεκριμένων σχολικών μονάδων. Εάν δεν υπάρχει σχετική ρύθμιση, οι σχολικές αυτές μονάδες πρέπει να συγχωνευτούν μετά τον Ιούνιο. Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου απάντησαν ότι δεν πρόκειται να γίνουν νέες συγχωνεύσεις, δεσμεύτηκαν ότι αυτό αφορά και τα συγκεκριμένα σχολεία, που εκκρεμεί η συγχώνευσή τους, και επομένως δεν θα συγχωνευτούν. Ενημέρωσαν ότι υπάρχει δέσμευση να επαναξεταστούν και να ανακληθούν κάποιες συγχωνεύσεις με αντικειμενικά κριτήρια, χωρίς ωστόσο να αναφέρουν αριθμό ανακλήσεων, χρονοδιάγραμμα και συγκεκριμένα κριτήρια. Επισημαίνουμε ότι οι όποιες αποφάσεις σε αυτό το ζήτημα επείγουν πλέον καθώς η ανάκληση συγχωνεύσεων πρέπει να γίνει έγκαιρα ώστε τον Ιούνιο να γίνει οι εγγραφές μαθητών στα σχολεία αυτά.

Ζ. Πειραματικά – πρότυπα σχολεία
Οι Σύλλογοι ΠΕ & ΕΛΜΕ, τόνισαν ότι η κατάργηση του νόμου 3966/11 για τα πρότυπα πειραματικά σχολεία αποτελεί πάγια θέση του εκπαιδευτικού κινήματος. Ωστόσο, η επιλογή της διατήρησης 5 πρότυπων σχολείων στο όνομα της «ιστορικότητάς» τους, αναπαράγει έστω και σε μικρότερη κλίμακα, την αντίληψη της αριστείας, του ελιτισμού και του ανταγωνισμού και θα διατηρήσει τα φαινόμενα παραπαιδείας και απόρριψης εκατοντάδων μαθητών. Ενδεικτικά αναφέρθηκαν συγκεκριμένα στοιχεία για τη μαζική απόρριψη εκατοντάδων μαθητών του Πειραιά, στις αντίστοιχες εξετάσεις για την Ιωνίδειο. Τέλος, κατατέθηκε η πρόταση να υπάρχει η δυνατότητα εναλλαγής στο χαρακτηρισμό σχολικών μονάδων ως πειραματικές. Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου απάντησαν ότι στο πολυνομοσχέδιο θα προβλέπεται η λειτουργία των σχολείων αυτών ως πειραματικών με την εισαγωγή μαθητών με κλήρωση με την πρόβλεψη να παραμείνουν 5 πρότυπα σχολεία για ιστορικούς λόγους. Στα συγκεκριμένα σχολεία θα δοθεί η δυνατότητα να επιλέξουν οι σύλλογοι διδασκόντων τον τρόπο εισαγωγής των μαθητών, επομένως υπάρχει δυνατότητα σημαντικής αλλαγής τους αργότερα.

Τέλος, τα σωματεία έθεσαν:
Το θέμα της αύξησης της χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων και ταυτόχρονα καταγγέλθηκαν περιπτώσεις Δήμων, όπως ο Δήμος Περάματος, όπου παρακρατήθηκαν επί σειρά ετών οι χρηματοδοτήσεις των σχολείων με αποτέλεσμα σήμερα να κινδυνεύουν να χαθούν οριστικά εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ που προορίζονταν για τα σχολεία.
Το ζήτημα της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών σε ιδιωτικά και της μη καταβολής του επιδόματος του υποδ/ντή σε συναδέλφους αναπληρωτές ΕΣΠΑ. Ο κος Πιλάλης είπε ότι θα τα εξετάσει.
Κατατέθηκε κοινοποίηση της έγγραφης διαμαρτυρίας συλλόγου στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για την παρουσία της αστυνομίας σε παράσταση διαμαρτυρίας των Συλλόγων ΠΕ της Ανατολικής Αττικής! Ζητήθηκε να υπάρξει παρέμβαση από το υπουργείο Παιδείας προς το Υπουργείο Δ. τάξης για να σταματήσει η παρακολούθηση της δράσης του εκπαιδευτικού και του συνδικαλιστικού κινήματος ευρύτερα..

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Οι εξελίξεις με την επαναπρόσληψη των διαθεσίμων και της ακύρωσης πλευρών του πειθαρχικού είναι αποτέλεσμα των μαχητικών και αποφασιστικών αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος όλου του προηγούμενου διαστήματος. Παρ’ όλα αυτά και στα δύο παραπάνω θέματα υπάρχουν ζητήματα που παραμένουν σε εκκρεμότητα Επιπρόσθετα, το μπλοκάρισμα της αξιολόγησης, αποτελεί μια ιστορική νίκη του εκπαιδευτικού κινήματος απέναντι στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές, στο σχολείο της αγοράς, της πειθάρχησης, των απολύσεων. Η νίκη αυτή όμως παραμένει ημιτελής, όσο η κυβέρνηση διατηρεί ενεργό το πλαίσιο της αξιολόγησης που αφορά το ρόλο και τα κριτήρια επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης, όσο μένει ενεργό το θεσμικό πλαίσιο που διατηρεί το βαθμολόγιο – μισθολόγιο – φτωχολόγιο, όσο η ακώλυτη βαθμολογική/μισθολογική εξέλιξη,  όσο παραμένουν ενεργές οι δηλώσεις του Υπουργού Διοικητικής μεταρρύθμισης σχετικά με την αξιολόγηση στο δημόσιο και η αντιμετώπιση της οικονομικής φτωχοποίησης των εκπαιδευτικών παραπέμπονται στις καλένδες και εξαρτώνται από τις δεσμεύσεις και τις συμφωνίες με την Ε.Ε.

Η πολιτική επιλογή της κυβέρνησης και του Υπουργείου να θέσει ως κριτήριο  για την ικανοποίηση του οποιουδήποτε αιτήματος του εκπαιδευτικού κινήματος  το όριο της δημοσιονομικής προσαρμογής και του οικονομικού κόστους υπονομεύει την  υπεράσπιση και ενίσχυση του δημόσιου δωρεάν σχολείου, την οικονομική και εργασιακή αποκατάσταση των εκπαιδευτικών μια και αυτά δεν μπορούν να υλοποιηθούν όσο η κυβέρνηση κινείται κάτω από τα ασφυκτικά όρια που θέτουν ΕΕ – ΔΝΤ - δανειστές. Η ανασυγκρότηση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, ακόμα και τα μέτρα άμεσης και επείγουσας ανάγκης, όπως οι προσλήψεις για την κάλυψη των κενών ή μέτρα αυτονόητης οικονομικής ανακούφισης όπως η ακώλυτη βαθμολογική/μισθολογική εξέλιξη και πολύ περισσότερο οι εκπαιδευτικές πολιτικές που θα κάνουν πράξη το σχολείο των λαϊκών αναγκών και δικαιωμάτων έρχονται σε ευθεία σύγκρουση και ρήξη με τις μνημονιακές πολιτικές. Σε αυτή την κατεύθυνση, θεωρούμε ότι επιβάλλεται  να συμμετέχουμε σταθερά στις διαδικασίες των σωματείων μας, στις ΓΣ, στον αγώνα για τη δικαίωση των αιτημάτων μας, για το δημόσιο δωρεάν και δημοκρατικό σχολείο για όλους.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου